آنتی ماسون & صهیون
رسانه های غربی چندی قبل خبر از آزمایش موشک بالستیک جدید چین دادند که بخش کلاهک آن قابل جداشدن است. این درحالی است که مجله « Janes Defence Weekl » نوشته است که این موشک از مدل « DF-41 » می باشد.
 
[تصویر:  25476_616.jpg]
 
رسانه های غربی چندی قبل خبر از آزمایش موشک بالستیک جدید چین دادند که بخش کلاهک آن قابل جداشدن است. ای درحالی است که مجله « Janes Defence Weekl » نوشته است که این موشک از مدل « DF-41 » می باشد.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ «واسیلی کاشین» کارشناس مرکز تجزیه و تحلیل گفته است که موشک اصلا شباهتی با مدل « DF-41 » ندارد و صحبت از سیستم کاملا مدرن به میان آمده است که جواب دندان شکن به سیستم پدافند هوایی آمریکاییها می باشد. سخن در مورد تولید این نمونه موشکها امری تازه نیست و انتظار آن می رفت که دیر یا زود آنها ساخته شوند.
این کشور درحال حاضر دارای 70 موشک بلستیک است که برای حفظ جایگاه جهانی به عنوان یک ابرقدرت اتمی ضروری است. در حال حاضر موشکهای « DF-31A » این توانایی را دارند که به هنگام آغاز جنگ اتمی و پس از نخستین حمله آمریکاییها وارد عمل شده و به اهداف استراتژیک این کشور حمله کند.
این موشکها که دارای چندین کلاهک هستند همین طوری هم برای آمریکا یی ها دردسر ساز شده اندو ردیابی و نابود کردن آنها سخت می باشد.
در کنار موشکهای بالستیک زمین به هوای چین، بخش ناوگان دریایی چین از نواقص کاملا محسوس برخوردار است و حتی به خدمت گرفتن زیردریایی های مدرن با موشک های نسل جدید نیز ، جنگ با آمریکا و پیروزی را تضمین نمی کند و محال است تا چندین سال آینده تغییری محسوسی در این بخش رخ دهد.
از ناوگان دریایی چین که بگذریم ، نوبت به نیروی هوایی می شود که از بمب افکن های « H-6 » بهره می گیرد و با کمال تاسف آنها نیز حرفی برای گفتن نداشته و در بازی جنگی با آمریکا به سرعت نابود خواهند شد و توانایی اجرای ماموریت های خود را ند ارند.
«واسیلی کاشین» کارشناس مرکز تجزیه و تحلیل نظامی در این خصوص چنین می گوید:
" چین درحال حاضر با خطر از دست دادن جایگاه خود به عنوان ابرقدرت اتمی در جهان و در مقابل آمریکا مواجه می باشد و برای حفظ جایگاه خود رو به ساخت موشکهای بالستیک با کلاهک جدا شونده آورده است. پروژه « DF-41 »که در سالهای 1990 آغاز شده بود به علت عدم وجود بودجه به فراموشی سپرده شده بود و پروژه « DF- 31» جای آن را گرفت"
در حال حاضر کارشناسان مسایل نظامی در انتظار هستند که این موشک چه نامی برای خود خواهد داشت و چه موقع به طور وسیع در اختیار ارتش قرار خواهد گرفت.
«واسیلی کاشین» معتقد است که به خدمت گیری این موشکها در ارتش چین بیش از یک سال طول خواهد کشید.


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

خدا : حرمت بنده من از حرمت کعبه بالاتر است . ***************** قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است یازده بار شمردیم و یکی باز کم است این همه آب که جاریست، نه اقیانوس است عرق شرم زمین است که سرباز کم است..... خ
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نور و آدرس soltanh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان